Garantivillkor

Garantivillkor

 

Garanti – Begagnade varor

Nordway Store lämnar 12 månaders garanti på begagnade varor om inget annat anges. Garantin liknas samma garanti du får med en ny vara. Skulle varan vara trasig eller har gått sönder utanför dom ramar som anses av våra tekniker vara självförvållat eller handhavarfel så faller inte varan under garanti.

Om varan är under garanti och vi inte kan åtgärda problemet så ersätts varan emot en likvärdig produkt kostnadsfritt.


Garanti – Vid betalning med medlemskort Mastercard
 

Om betalning av produkten eller produkterna sker med LO Mervärde Mastercard ska kortinnehavaren erhålla ytterligare 12 månaders garanti och teknisk support (totalt 24 månader). Den förlängda garantin och tekniska supporten gäller för samtliga produkter som inköptes vid köptillfället. Vad som omfattas av garanti och supportåtagandet framgår av Nordway Store vid var tid gällande allmänna garantivillkor.

 

Batteri – Begagnade varor

Vi kontrollerar under upprekonditioneringen så att varan du köper begagnad levereras med minst 70% av sin batterihälsa kvar, med en batterigaranti på 3 månader.

Produktgarantin gäller när:

  • Problemet är anmält under garantiperioden
  • Giltigt kvitto/fakturakopia är bifogad
  • Produkten inte har skador/defekter eller andra fel som inte innefattar garantin
  • Produkten kommer fram till oss i oskadat skick

Produktgarantin gäller inte när:

  • Problemet omfattas av mjukvarurelaterade problem (te.x Drivrutiner, operativsystemsrelaterade problem, virusborttagning
  •  Vårdslös hantering (Skador, defekter och liknande)
Om Nordway Store upptäcker att problemet kan avhjälpas genom ominstallation, eller borttagning av mjukvara så tillkommer en kostnad på 395 SEK exkl moms för kontroll och felsökning. Frakt tillkommer.
 

 

Övrigt gällande Retur

Ni ansvarar själva för att er information är säkerhetskopierad på enheten som lämnas in. Vi ansvarar inte för borttappad information, utebliven vinst, ökade utgifter eller andra kostnaden som uppkommer pga garantiärendet.

Om ett fel upptäcks inom 12 månader efter leverans på en vara betalar Nordway Store för frakten fram och tillbaka så vidare inte problemet under vår kontroll visar sig vara utanför vad som gäller för garantin. Då har Nordway Store rätt att debitera fraktkostnaden till ägaren av produkten. Se mer om våra returvillkor här.

 

Hur går jag tillväga för att returnera en produkt?

Vänligen se vårt avsnitt ”Kundservice”